کودکان مبتلا به نارسایی دارای مقادیر خودکار اکلیلی بیش از دو برابر دستخط کودکان در محدوده طبیعی هستند و دقت اقدامات مشابه مبتنی بر نوسان سرعت، دست خط را در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی متمایز می کند.
بنابراین، یک رابطه بین دقت دست خط (دمپایی روفرشی) و صاف بودن مشخصات سرعت نوک قلم، حداقل هنگام مقایسه گروه های شدید وجود دارد.
چیزی که کمتر واضح است این است که چه توانایی های اساسی توانایی دست خط را پیش بینی می کنند و دل جودیس و همکاران (2000) دریافتند که دقت در کپی کردن الگوها و ارقام غیرحروفی به سرعت در سنین 4 سال و 6 ماه تا 5 سالگی (20% دقت تا 80% دقت در تکلیف کپی شکل) در نمونه ای از کودکانی که در مهدکودک شرکت می کنند، توسعه می یابد.
شواهدی وجود دارد که کپی کردن شکل به نوبه خود دقت کپی حروف را در مهدکودک پیش بینی می کند.
کپی کردن شکل در مهدکودک ممکن است (وان هارتینگزولت و همکاران، 2015) یا نمی تواند (جیوه در تلویزیون قدیمی) دقت نامه نگاری را در کلاس اول پیش بینی کند.
همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه دانش حروف – دانش اشکال حروف و صداها – دقت شکلگیری حروف را پیشبینی میکند.
مولفیس و همکاران (2011) دریافتند که دقت دست خط در مهدکودک با نامگذاری حروف و کلمات مرتبط است. برای کودکان 8-10 ساله، Caravolas و همکاران. (چوب گردو) دریافتند که توانایی املایی مرتب بودن شکل گیری حروف را پیش بینی می کند.
بنابراین، همانطور که انتظار می رود، دقت هنگام تشکیل حروف هم با مهارت گرافوموتور عمومی حوزه و هم با دانش حروف مرتبط است.
هدف فعلی ما بررسی میزان تأثیر این عوامل بر روانی حرکت قلم است و به نظر بسیار محتمل به نظر می رسد که مهارت گرافوموتور، بر اساس معیارهایی که نیاز به کنترل قلم هنگام تولید ارقام غیرحرفی دارد، به تولید حروف تعمیم دهد.
سوال اصلی که در تحقیقی که در این مقاله گزارش میکنیم این است که آیا پس از کنترل مهارت گرافوموتور، دانش حروف عمومی کودکان، روانی حرکت قلم درون حروف را پیشبینی میکند؟
- منابع:
- تبلیغات: